Aşılar ve Takibi

Hizmetlerimiz Aşılar ve Takibi

Aşılar ve Takibi

Kedilerin ve köpeklerin aşılar ve takibi kliniğimiz tarafından titiz bir şekilde gerçekleştirilir. Kliniğimizde kediler ve köpekler 6 haftalıkken aşılanır. Anne sütünden toplanan bağışıklık hücreleri, yavruları 45 güne kadar korur ve aşılandığında yavrunun vücudunda bağışıklık oluşturur. Kedi ve köpekler için aşıların düzenli olarak yapılması ve takibi çok önemlidir.

Özellikle kedilerini ilk kez besleyen hayvan severlerin her zaman en çok merak ettiği soru aşılardır. Fiyatları, yapıldıkları zaman, içerikleri her zaman merak uyandırır ve çoğu zaman bilinmez. Çünkü etrafta bu konulara dair pek çok yanlış bilgilendirme mevcuttur. Yavru kedilerin sağlıklı kalabilmeleri için en az 45 gün (tıpkı köpekler gibi) anne bakımına ihtiyaçları olduğu için aşılar genellikle yavru kedi eve geldikten sonra sahiplerinin gözetiminde başlamaktadır. Yavru hayvanlar tıpkı yeni doğmuş bebekler gibi çok hassastırlar. Bu nedenle de aşılar ve takibi mutlaka gözetilmelidir.

Aşılar Konusunda Sahipler Nelere Dikkat Etmeli?

Sağlıklı hayvanlara aşı yapılmalıdır. Parazitli veya parazit tedavisi görmemiş hayvanlar asla aşılanmamalıdır. Yavrular aşıları tamamı ile bitene kadar mümkün mertebe evden çıkmamalı ve diğer kedilerle temas etmemelidir. Aşıdan sonra kediler veya köpeklerin taze su içmesi ve rahat bir alanda bulunması kedinin aşı esnasında oluşan korkularının daha çabuk geçmesine yardımcı olacak, buna ek olarak da kedi rahat bir şekilde uyku haline geçebilecektir.

Kedilerin Aşı Takvimi

Kedilerin aşı takvimine 6. Haftadan itibaren başlanır. 6. Haftada iç parazit tedavisi ve dış parazit tedavisi uygulanır. Aynı şekilde karma 1 aşısı da 6. Haftada uygulanır. Daha sonraki aşamalar ise:

• Karma Aşı 2 (9. Hafta)
• Lösemi Aşısı (10. Hafta)
• Kuduz Aşısı (11. Hafta)
• Lösemi Aşısı 2 (12. Hafta)
• Fiv Aşısı (13. Hafta)

1 yaş üstü kedilerde ise her yıl kuduz, karma ve lösemi aşısı tekrar edilir.

Köpeklerin Aşılanma Zamanı

Köpeklerin aşılar ve takibi noktasında köpeklerin bağışıklık kazanma durumları göz önünde bulundurulmaktadır. Aşı dozu da bu neticede belirlenerek aşıların takibi titiz bir şekilde gerçekleştirilir. 7/24 hizmet vermekte olan kliniğimizde tüm aşıları dilediğiniz zaman yaptırabilir ve sevimli dostlarınızı pek çok faktörden koruyabilirsiniz.

PatiKule Veteriner Kliniği Hizmetleri

PatiKule Veteriner Kliniği, haftanın 7 günü 24 saat açıktır. Acil durumlarda bizlere 0501 200 21 25 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.

• Acil Veteriner Kliniği
  • Anestezi ve Reanimasyon